بە هۆی هەڵەی تکنیکێوە بابەتەکە نیشان نادرەت Rojhelat News اعتراض مولوی عبدالحمید به عملکرد نمایندگان، دو روز پس از دفاع خامنه‌ای از مجلس
Weather widget for website

اعتراض مولوی عبدالحمید به عملکرد نمایندگان، دو روز پس از دفاع خامنه‌ای از مجلس

26.05.2023 20:01:47
اعتراض مولوی عبدالحمید به عملکرد نمایندگان، دو روز پس از دفاع خامنه‌ای از مجلس

دو روز پس از دفاع و تمجید رهبر جمهوری اسلامی از عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مولوی عبدالحمید، رهبر پرنفوذ سنی‌های ایران، به سکوت نمایندگان نسبت به مشکلات اساسی کشور شدیدا اعتراض کرد.

عبدالحمید اسماعیل‌زهی روز جمعه پنجم خرداد در سخنرانی خود در مراسم نمازجمعه زاهدان، با کنایه به عملکرد مجلس شورای اسلامی گفت: «مجلس خانه ملت است، خانه دولت و حاکمیت نیست.»

او «دفاع از حقوق ملت» و «نظارت بر عملکرد حاکمیت»، «نظارت بر اجرای قانون اساسی»، «نظارت بر اجرای عدالت» و «نظارت بر آزادی‌ها» را از جمله وظایف مجلس شورای اسلامی دانست.

مولوی عبدالحمید به طعنه گفت که اکنون کار مجلس شورای اسلامی فقط این شده که نمایندگان بگویند «فلان جا آب نیست، فلان جا برق نیست، فلان جا راه نیست»، در حالی که کار اصلی نمایندگان، نظارت بر سیاست‌های داخلی و خارجی و اجرای عدالت در کشور است.

در حالی که علی خامنه‌ای به‌تازگی در سخنانی نمایندگان را «انقلابی» دانسته، مولوی عبدالحمید گفت: «اشتباه است که فکر کنیم با یک تفکر می‌توانیم مجلس را اداره کنیم. این اشتباه بزرگ سیاسی است. مجلس، محل تفکرات گوناگون است.»

علی خامنه‌ای روز سوم خرداد در دیدار با نمایندگان مجلس که به دفتر او رفته بودند، گفت: «از اول تشکیل مجلس یازدهم اعتقاد داشتم که این مجلس انقلابی است؛ الان هم بعد از سه سال همین را تکرار می‌کنم.»

HTML tutorial
10

حەسەن کاکایی هونەرمەندی خەڵکیی و خۆشەویستی رۆژهەڵات ئازاد کرا
ئیتر جیهان نەورۆز بە کوردستانەوە دەناسێتەوە
نەورۆزی ئەمساڵ، بە پێشەنگی ژنان و گەنجان بۆ رزگاری بەرێوەچوو
ئێران تاوانی دژی مرۆڤایەتی ئەنجام داوە
پێشمەرگەیەی کۆمەڵە لە نزیک زرگوێز تیرۆر کرا
ئورشەلیم پۆست: کەمینە ئیتنیکییەکان، نهێنی رووخاندنی حکومەتی ئێران