Weather widget for website

ولادیمیر کورلئونه در نقش پدرخوانده سرگرم تسویه حساب است

24.08.2023 14:48:30
ولادیمیر کورلئونه در نقش پدرخوانده سرگرم تسویه حساب است

نشریات امروز فرانسه همگی مطالب مختلفی را به مرگ رهبر گروه شبه نظامی "واگنر"، یوگنی پریگوژین، اختصاص داده‌اند. لوموند روزنامۀ عصر پاریس "مرگ از قبل اعلام شدۀ" رهبر گروه واگنر را هشداری به "الیت" روسیه توصیف کرده است و روزنامۀ لیبراسیون با اشاره به همین مرگ گفته است که مافیا بر روسیه حکومت می‌کند.

لیبراسیون نوشته است که هیچکس تردید ندارد که سقوط جت خصوصی رهبر گروه واگنر به همراه معاونانش زیر سر پوتین است. به نوشتۀ لیبراسیون نه محل سقوط هواپیمای حامل پریگوژین و معاونانش تصادفی است نه زمان آن. محلی که هواپیما رهبر گروه واگنر سقوط کرده در چند ده کیلومتری اقامتگاه پوتین است که توسط موشک‌های زمین به هوا محافظت می شود و زمان این سقوط دقیقاً دو ماه پس از شورش پریگوژین و گروه واگنر علیه کرملین است.

دو ماه پیش و در جریان شورش گروه واگنر رسانه‌های روسیه نیز یک مصاحبۀ قدیمی با پوتین را منتشر کردند که طی آن رهبر کرملین گفته بود که او هرگز "خیانت" را نمی بخشد.

لیبراسیون سپس افزوده است که زنده ماندن یوگنی پریگوژین به نقطۀ ضعف برای پوتین بدل شده بود. زیرا، نه فقط پوتین پریگوژین را برغم "خیانت"‌اش بخشیده بود، بلکه به او اجازه داده بود که همانند گذشته به فعالیت‌های خود ادامه بدهد. لیبراسیون سپس افزوده است که این نقطه ضعف با سقوط هواپیمای پریگوژین خاتمه یافت.

لیبراسیون به نقل از سیاست شناس روس، تاتیانا استانووایا، نوشته است که مرگ رهبر گروه واگنر تهدیدی مستقیم علیه تمام کسانی است که او را همراهی یا از او آشکارا حمایت می‌کردند. این مرگ به گفتۀ تحلیلگر روس بسیاری را مرعوب خواهد کرد و پی آمد سیاسی به دنبال نخواهد داشت.

لیبراسیون در پایان افزوده است : هنگامی که دست‌پروردۀ کرملین قواعد روشن سیستم را نقض می‌کند، هواپیمایش سقوط می‌کند و سقوط هواپیمای او هشدار به کسانی است که هنوز تردید دارند که روسیه پوتین نه یک دولت، بلکه یک مافیا است.

لیبراسیون همچنین در سرمقالۀ خود از مرگ یوگنی پریگوژین به عنوان منطق مافیا یاد کرده و با تشبیه این مرگ به اقدام "مایکل کورلئونه" در فیلم معروف "پدرخوانده" افزوده است» چهار ساعت پیش از سقوط جت خصوصی پریگوژین کاخ کرملین برکناری فرماندۀ نیروی هوایی روسیه، ژنرال سرگئی سوروویکین، و از حامیان پریگوژین را اعلام کرد.

لیبراسیون افزوده است که هیچکس فرماندۀ نیروی هوایی روسیه را از زمان شورش واگنر ندیده است.

به گفتۀ لیبراسیون همۀ این نشانه‌ها حاکی از آن است که همانند "مایکل کورلئونه" در نقش "پدرخوانده"، ولادیمیر پوتین سرگرم خانه‌تکانی و تسویه حساب است.

به گزارش رادیو فرانسه، این روزنامه نوشت: اگر مایکل کورلئونه هم جای پوتین بود، قطعاً همین کار را می‌کرد با این تفاوت که مایکل کورلئونه انتقام خانواده‌اش را می‌گرفت، در حالی که پوتین انتقام اعتماد کور خود را می‌گیرد.

2

کرێکارانی رۆژهەڵات ماف هیچ، کاریشیان نیە
هێڵی ئاژاوە..چۆن نەیارانی ئەمریکا یەکدەگرن بۆ هەڵوەشاندنەوەی نەزمی جیهانی
کەیوان رەشووزادە لەدۆخێکی خراپی تەندروستیدا، لەمانگرتن لەخواردن بەردەوامە
ئەمیر کەریمی و پەیمان ڤیان وەکوو هاوسەرۆکی پژاک هەڵبژێردران
کۆریدۆرەکان، ئامرازەکانی ئیمپریالیزمی تورکیا
راپۆرتی وەزارەتی دەرەوەی ئەمریکا: دۆخی مافی مرۆڤ لەئێران بەرەو کاڕەساتی مرۆیی دەروات